FORHOLDREGLER NÅR VI SPILLER TENNIS I HOG

Opdatering pr. 22. marts 2021 af Sundhedsmyndighederne og DIF/DGIs generelle retningslinjer:

For HOG Tennis er det helt afgørende, at de generelle krav og anbefalinger fra sundhedsmyndighederne overholdes. Det indebærer blandt andet:

• At man ikke må samles flere end 50 personer på banerne. Dette anser vi ikke som et problem.
  • Dog må man ikke samles mere en 10 personer udenfor banerne. Derfor skal alle medlemmer være opmærksomme på dette når I hygger efter end spil.
  • Man skal holde en afstand på 2 meter til andre personer.
  • Der skal bæres mundbind i klubhuset af alle personer over 12 år.
  • At man er særlig opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe
  • At host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde.
  • At man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som for eksempel feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer.
  • Vær opmærksom på de særlige risikogrupper som defineret af Sundhedsstyrelsen.
  • Det er nu muligt at åbne for toiletter på anlægget. Det kræver, at sundhedsmyndighedernes anvisninger til rengøring kan overholdes, og hvis de kan indrettes således, at kødannelse undgås.
  • Klubhuse, omklædningsrum og andet må stadig ikke benyttes til ophold og bad og lignende. Hvis jeres toiletter ligger inde i et klubhus eller i forbindelse med omklædningsrum, skal I sikre, at øvrige arealer udelukkende bruges til gang til og fra toilettet.

Konkret for Jer medlemmer betyder det følgende når I er på vores anlæg og spiller tennis.

• Du medbringer selv sprit som skal anvendes før og efter redskaber og håndtag berøres.
  • Der kan vandes med de slanger som ligger ude på banerne. Husk at anvende sprit på hænderne før og efter vanding.
  • Du kommer præcist og i god tid til din reserverede time og du forlader banerne umiddelbart efter spil

På forhånd mange tak!

Tennisudvalget